Anlam ve Kimlik
Reklamda Ahi Lonca insanî ve meslekî ahlâkı hep var olan, içten gelen bir duyarlılıkla yaygınlaştırıp koruma amaçlı; paylaşma, dayanışma, aktarma niyetli reklamcı çırakların, kalfaların ve ustaların buluştuğu topluluktur.
Reklamda Ahi Lonca sektör içi rekabet odaklı davranmayan, bilgi alışverişi odaklı toplantı, ilkeli ve karşılıklı haberleşme yöntemiyle boşluğu doldurma hedefine ulaşmak için kuruldu.
Reklamda Ahi Lonca sektör içi rekabet odaklı davranmayan, bilgi alışverişi odaklı toplantı, ilkeli ve karşılıklı haberleşme yöntemiyle boşluğu doldurma hedefine ulaşmak için kuruldu.
Ahi Lonca nedir ? Nasıl İşler ?
“Ahi” sözcüğünün Divan-ı Lügati’t-Türk’te eli açık, cömert manasında “akı”dan geldiği kaydedilmektedir.
Ahilik teşkilatı, Türk dilinin, kültürünün ve bir meslek etrafında oluşan birlikteliğin koruyucusu oldu. Anadolu'daki diğer dillere karşı Türk kültürünü koruyup, Türkçe konuşan ve Türkçe yazan ozanları ve düşünürleri bir şemsiye altında topladı. Böylece, bizi biz yapan dilimizi, koruyup geliştirdi.
Daha XIII. yy’da Anadolu'da kurulmuş, meslek birliklerinden oluşan bir sivil toplum örgütüdür.
Ahilik her şeyden önce adayın bir meslek ve sanatı olması şartına bağlıydı.
Ahi Birliklerinde usta-çırak ilişkisi, öğretmen-öğrenci ilişkisi gibiydi. Usta bütün gücüyle mesleğini çırağına öğretmek, onu iyi bir insan ve iyi bir vatandaş olarak yetiştirmek gayreti içindeydi. Çırağın mesleğini iyi öğrenememesinden veya kusurlu davranışlarından dolayı usta da sorumluydu.
Ahilik teşkilatı, Türk dilinin, kültürünün ve bir meslek etrafında oluşan birlikteliğin koruyucusu oldu. Anadolu'daki diğer dillere karşı Türk kültürünü koruyup, Türkçe konuşan ve Türkçe yazan ozanları ve düşünürleri bir şemsiye altında topladı. Böylece, bizi biz yapan dilimizi, koruyup geliştirdi.
Daha XIII. yy’da Anadolu'da kurulmuş, meslek birliklerinden oluşan bir sivil toplum örgütüdür.
Ahilik her şeyden önce adayın bir meslek ve sanatı olması şartına bağlıydı.
Ahi Birliklerinde usta-çırak ilişkisi, öğretmen-öğrenci ilişkisi gibiydi. Usta bütün gücüyle mesleğini çırağına öğretmek, onu iyi bir insan ve iyi bir vatandaş olarak yetiştirmek gayreti içindeydi. Çırağın mesleğini iyi öğrenememesinden veya kusurlu davranışlarından dolayı usta da sorumluydu.
Eğitim ve üretim kalitesini korumak için ustaların üreteceği ürünün yanı sıra alacakları çırak sayısı da standarda bağlanmıştı.
Oysa, aynı dönemlerde Batı toplumlarındaki usta-çırak ilişkileri tamamen katı bir bencilliğe ve çırağın insafsızca istismarına dayanıyordu.
Ahilik prensiplerini kabul eden ve mesleği olan herkes üye olabilirdi. Üyeliğe kabul işlemleri, teşkilât yetkililerince yapılırdı. Birliklerde katılım ve paylaşım esastı, bu sebeple toplantılara önemli bir yer verilirdi. Ahiler kendi aralarında da büyük bir yardımlaşma ve dayanışma örneği sergiliyorlardı.
Ahiler teşkilatında çalışanlar arasında dayanışmayı sağlamak, moral ve verimliliği artırmak için akşam zaviyelerinde toplanılır, yemekten sonra eğitici kitaplar okunur, sohbetler edilirdi. Buralarda stres atılır, bilgi ve tecrübeler artırılır, ertesi gün büyük bir moralle işe başlanırdı. Etkinlikler, bağış vs için her esnafın bir yardım sandığı vardı. Buna esnaf vakfı, esnaf sandığı ve daha önceleri esnaf kesesi derlerdi.
Oysa, aynı dönemlerde Batı toplumlarındaki usta-çırak ilişkileri tamamen katı bir bencilliğe ve çırağın insafsızca istismarına dayanıyordu.
Ahilik prensiplerini kabul eden ve mesleği olan herkes üye olabilirdi. Üyeliğe kabul işlemleri, teşkilât yetkililerince yapılırdı. Birliklerde katılım ve paylaşım esastı, bu sebeple toplantılara önemli bir yer verilirdi. Ahiler kendi aralarında da büyük bir yardımlaşma ve dayanışma örneği sergiliyorlardı.
Ahiler teşkilatında çalışanlar arasında dayanışmayı sağlamak, moral ve verimliliği artırmak için akşam zaviyelerinde toplanılır, yemekten sonra eğitici kitaplar okunur, sohbetler edilirdi. Buralarda stres atılır, bilgi ve tecrübeler artırılır, ertesi gün büyük bir moralle işe başlanırdı. Etkinlikler, bağış vs için her esnafın bir yardım sandığı vardı. Buna esnaf vakfı, esnaf sandığı ve daha önceleri esnaf kesesi derlerdi.
Neden Reklamda Ahi Lonca ?
Reklamda Ahi Lonca, insanî ve meslekî ahlâkı, içten gelen ve hep var olan bir duyarlılıkla paylaşmaya, korumaya ve aktarmaya kararlı reklamcı çırakların, kalfaların ve ustaların buluştuğu topluluk olmayı hedefler.
Burada, insan olmak önemlidir: Çırak olmadan kalfa, kalfa olmadan usta olunmuş gibi davranılmaz; ustalıkta büyüklük taslanmaz, afra tafra yapılmaz, bilgi saklanmaz, sakınılmaz. Reklamda Ahi Lonca gücünü aynı inanca sahip insanların birlikteliğinden alır. Kapıları sektörün bugününe ve geleceğine katkıda bulunmak isteyen tüm çıraklara, kalfalara ve ustalara açıktır.
Burada, insan olmak önemlidir: Çırak olmadan kalfa, kalfa olmadan usta olunmuş gibi davranılmaz; ustalıkta büyüklük taslanmaz, afra tafra yapılmaz, bilgi saklanmaz, sakınılmaz. Reklamda Ahi Lonca gücünü aynı inanca sahip insanların birlikteliğinden alır. Kapıları sektörün bugününe ve geleceğine katkıda bulunmak isteyen tüm çıraklara, kalfalara ve ustalara açıktır.
Üyelik, Üyeliğe Kabul
Nitelikli büyüme için, referansla üye kabul edilir!
Her ahi, Loncaya bir aday önerebilir. O aday, grupta tartışılır. Oy çokluğuyla kabul veya reddedilir. Kabul edilen ahinin de zaman içinde bir kişiyi gruba kazandırma hakkı vardır: Bunun için, grubun yeni üye alımına tekrar açılması beklenir.
Her ahi, Loncaya bir aday önerebilir. O aday, grupta tartışılır. Oy çokluğuyla kabul veya reddedilir. Kabul edilen ahinin de zaman içinde bir kişiyi gruba kazandırma hakkı vardır: Bunun için, grubun yeni üye alımına tekrar açılması beklenir.
RAL İlkeleri
Dürüstlüğü, karşılıklı sevgi ve saygıyı, yardımlaşmayı ve ortak sorunlara karşı dayanışmayı her şeyden üstün tutar
Türkçe’yi korur, kollar
Kendini sektörün bugününden ve geleceğinden sorumlu sayar
Mesleğin temel ilkelerinin ahlâki değerler çerçevesinde uygulanması için çalışır.
Reklamcılığın gelişmesine katkıda bulunan herkesi yol arkadaşı olarak görür.
Sektör çalışanlarının hak ettikleri saygınlığı kazanmaları için çalışır
Yıkıcı eleştiriler yapmaz, çözümler önerir. İyi yapılmış işleri takdir eder
Benimsenen kuralları bilerek ve isteyerek çiğnerse Reklamda Ahi Lonca’dan çıkarılmayı kabul eder.
İletişim
Adres Başlığı
Açık adresin geleceği alan
0212 222 22 22
Scroll