2021 Web Tasarım Trendleri

2021’in web tasarım trendleri daha göz alıcı, dikkat çekici ve etkin tipografik özellikler gibi bazı maddeleri içeriyor. Her yıl olduğu gibi 2021 de en yeni web tasarım trendlerini beraberinde getirdi. Kullanıcı deneyimini ve etkileşimini artırmaya yönelik tasarımlar alışılagelmiş grafiklerden çok daha fazlasını fonksiyonel bir şekilde sunuyor. Duygusal tasarımın öne çıktığı minimalist temaları ile işte 2021’in web tasarım trendleri!

-Artırılmış Kullanıcı Deneyimi İçin Karanlık Mod

Karanlık mod web tasarımları birkaç farklı işleve hizmet eder. Pratik açıdan bakıldığında, ekranlara giderek daha fazla zaman harcadığımız için çoğu kişi için endişe kaynağı olan göz yorgunluğunu azaltmaya yardımcı oluyorlar. Estetik açıdan karanlık mod, web siteniz için kolayca ultra modern bir görünüm oluştururken, diğer tasarım öğelerini yalnızca onu çevreleyen öğeleri karartarak vurgulamanızı sağlar.

-Minimal Tasarımlar

Bazen “düz tasarım” olarak adlandırılan minimalizm, web tasarımında yeni bir trend değildir. Yine de, genellikle çok sayıda beyaz boşlukla ilişkilendirilmiştir (Apple’ı düşünün.) 2021’de, insanların renkli minimalizm denemelerini bekliyoruz. Minimalist olmak için tamamen beyaz olmak zorunda değilsiniz.

-Vintage Esintili Renkler ve Tipografi

Yaşlandıkça, geçmişe daha kolay ve daha iyi bir zaman olarak baktığımız doğru. Son derece modaya uygun bir görünüm için vintage esintili yazı tiplerini ve renkleri çağdaş görüntülerle karıştırmayı deneyin.

-Kalın Yazı Tipleri

Önde gelen şirketler için birçok web sitesini ziyaret etmek, size cesur tipografinin trend olduğunu gösterecektir. Ağır, kalın yazı tipleriyle okuyucu, görüntülerin değil, mesajın anında farkına varır. Bu büyük yazı tiplerini nötr renklerle birleştirmek, başlıkları daha da vurgular ve hızla kendilerine ait bir “imaj” haline gelir.

-Veri Görselleştirme

Verileri ilgi çekici bir şekilde iletmek bir mücadeledir. Ancak mücadeleye değer, çünkü veri görselleştirmeyi kullanmak, insanların görsel yaratıklar olduğu gerçeğinden yararlanır ve yine de iletmeniz gereken mesajı iletir. Veri görselleştirme, verilerinizden okuyucunuzun ilgisini çeken ve markanız hakkında daha fazla bilgi edinmek istemesini sağlayan görüntüler oluşturur. İnfografikler ve grafikler, verileri hayata geçirmenin en popüler yollarından bazılarıdır.

-Mikro Animasyon

Adından da tahmin edebileceğiniz gibi, mikro animasyonlar küçük animasyonlardır. Ancak bu durumda küçük, önemsiz anlamına gelmez. Kullanıcılara web sitenizle olan etkileşimleri hakkında rehberlik etme konusunda mikro animasyonlar son derece faydalıdır. 

-VR

Web sitelerindeki VR deneyimleri önümüzdeki yıllarda artmaya devam edecek. Rezervasyon yapmadan önce bir kiralık daireyi gezmenize izin veren Airbnb gibi siteleri düşünün. Ya da mobilya sitesi IKEA’nın odanızda bir kanepenin nasıl görüneceğini sergileme yeteneği. VR, bir web sitesinin bir site ziyaretçisine satın alma kararları vermelerine yardımcı olacak şekilde yararlı ve anlamlı içerik sunması için güçlü bir araç olabilir.

-Sesle Etkinleştirilen Arayüz

Bilgiye erişme şeklimiz değişiyor. Google’a yazmak yerine artık bir soru soruyoruz veya bir talepte bulunuyoruz. Bu, web tasarımının sesli sohbet robotlarının ve sanal asistanların yaygınlığına ayak uydurmak için ayarlandığı anlamına geliyor. Sesle etkinleştirilen bir arayüz çoğu web sitesi için yaygın olmasa da, ortaya çıkan bu eğilim öngörülebilir gelecekte hiçbir yere gitmeyecek. Sesli aramayı geleneksel metin aramaya bir seçenek olarak entegre eden giderek daha fazla web sitesi göreceğiz.

-İnsan Gibi Davranan Chatbotlar

Sohbet robotları, birkaç yıldır popüler olan ve 2021’de de geçerli olmaya devam edecek başka bir özelliktir. Yapay zeka ve makine öğrenimi daha karmaşık hale gelmeye devam ederken, sohbet robotlarının basit müşteri hizmeti talepleri ve “kişisel alışveriş” için bir norm haline gelmesini bekliyoruz.

Bize buradan ulaşabilirsiniz

Sizinle tanışmaktan mutluluk duyarız.