Açılış Sayfaları Nasıl Oluşturulmalı?

Açılış sayfaları dijital pazarlamanın en önemli unsurlarından biridir. Müşteri adayları oluşturmanıza, müşterileriniz hakkında her türlü bilgiyi toplamanıza ve tekliflerinizi hassaslaştırmanıza yardımcı olurlar. Ayrıca, diğer tüm pazarlama taktikleriniz için ihtiyacınız olan tutuşu sağlarlar.

Ancak herhangi bir açılış sayfasına sahip olmak yeterli değildir. İyi tasarlanmış, aynı kitle segmentinin dikkatini çekmek için rekabet eden diğer açılış sayfalarının bolluğunda öne çıkan ve nihayetinde sonuç getiren bir tane istiyorsunuz.

Açılış Sayfalarınız için Hedefler Belirleme

Açılış sayfanız, ulaşmasını istediğiniz hedeflere göre tasarlanmalıdır.

Şunları arıyor olabilirsiniz:

-E-postaları ve diğer iletişim bilgilerini toplayın

-Bir çözüm sunun

-Bir ürünü veya hizmeti tanıtın

-Yeni bir ürün veya hizmeti tanıtın

-Bir etkinlik için kaydı tanıtın ve teklif edin

-İndirilebilir bir öğeyi tanıtın

Sayfanın ideal olarak neyi başarması gerektiğini belirledikten sonra, hedefi göz önünde bulundurarak onu yazmaya ve tasarlamaya geçebilirsiniz.

Bu, açılış sayfaları oluşturmaya ilk adımınızsa, farklı hedefler için yazmak ve tasarlamak zor olabilir. Genellikle yardımcı olan şey, oluşturmak istediğinize benzer bazı sayfa örneklerine bakmaktır. Şimdi doğru yolda ilerlemenize yardımcı olacak bazı örneklere ve ipuçlarına bakalım. 

Kitlenizle Hemen Etkileşime Geçin

Harika bir açılış sayfasının anahtarı, hedef kitlenizle mümkün olan en kısa sürede – tercihen hemen – etkileşim kurmaktır. İnsanların dikkat süreleri inanılmaz derecede kısadır, bu nedenle birinin odağını ne kadar hızlı yakalarsanız, hedefinize ulaşma şansınız o kadar artar.

Hızlı Yükleme Hızları

Kısa dikkat süresinden bahsetmişken: Bir ziyaretçinin web sitenize erişmek için birkaç saniyeden fazla beklemesi gerekiyorsa – pes etme ve başka bir yere gitme olasılığı daha yüksektir.

Bu hem masaüstü hem de mobil kullanıcılar için geçerlidir, bu nedenle web sitenizin her iki sürümünün de hız için optimize edilmesini sağlamak kesinlikle çok önemlidir. Yapabileceğiniz her türlü ince ayar ve değişiklik olacaktır, bu nedenle güvenilir bir kontrol listesi bulun ve tüm adımları işaretlediğinizden emin olun.

Harika Başlıklar

Sayfanızın en üstünde kullandığınız başlık, hedef kitlenizin aşağı kaydırıp daha fazla bilgi edinmek istemesini sağlayacak veya onu almadan sayfanızdan çıkmalarına izin verebilecek şeydir.

Başlıklarınız iki çok önemli temeli kapsamalıdır:Hedef kitlenize hitap edin – Onların dilinde konuşun, acı noktalarına hitap edin ve anında bir ilişki kurun.

-Markanız için özgün olun

-Kendinizi mümkün olan en iyi şekilde temsil edin ve kim olduğunuza ve kendi hedef ve isteklerinize uygun bir mesaj iletin.

İlgilerini Çekin

Artık ziyaretçilerinizin dikkatini çektiğinize ve hala orada olduklarına göre, onları sayfalarınızda tutmak için çalışmanız gerekiyor.

İkna Edici Alt Başlıklar

Tıpkı ilgi uyandıracak bir başlık bulmak için bolca zaman ayırdığınız gibi, şimdi de alt başlıklarınızla bu ilginin ateşini yakmanız gerekiyor.

Ürününüzün veya hizmetinizin özelliklerini veya belirli bir sorunu çözmeye nasıl yardımcı olduklarını bir veya iki cümleyle asla tam olarak iletemezsiniz. Alt başlıklarınız, orijinal mesajınızı genişletmenize, değer teklifinizin diğer bazı önemli noktalarını vurgulamanıza ve birisinin neden sizinle iş yapması gerektiğine dair bilgi içermesi açısından önemlidir.

Görsellerle Etkileşime Geçin

Görseller, iddialarınıza güvenilirlik katmanın inanılmaz bir yoludur (özellikle görsellerini gösterebileceğiniz fiziksel bir ürün satıyorsanız). Bir hizmet satıyor olsanız bile, sorunlu noktaları ve çözümleri göstermek için mutlu müşterilerin, öncesi ve sonrası görüntülerini veya yürütülen hizmetin görüntülerini kullanmaya devam edebilirsiniz.

Basit Tutun ve Aşırıya Kaçmayın

Son olarak, artık tüm bu seçeneklerin farkında olduğunuza göre, aşırıya kaçmamaya ve müşterilerinizi çok fazla bilgi ile sıkmamaya çalışın. Minimalist bir tasarım ve olabildiğince basit bir kopya ile mümkün olduğunca basit tutun.

Harekete Geçirici Mesaj

Dönüşümleri artırma söz konusu olduğunda harekete geçirici mesajınız en iyi arkadaşınızdır. Harika bir CTA kısa ve özdür. Sayfanın geri kalanından görsel olarak öne çıkıyor ve alıştığınız diğer CTA’lardan biraz farklı. Bu her zaman mümkün olmayabilir, ancak değeri iyi ilettiğiniz sürece CTA’nız çalışacaktır.

Bize buradan ulaşabilirsiniz

Sizinle tanışmaktan mutluluk duyarız.