Alışveriş Sepetini Terk Etmeyi Azaltmak İçin Hızlı Kontroller

Hiç, bir şey satın almak için bir web sitesine girdiniz mi, ancak yol boyunca bir yerlerde dikkatiniz dağıldığı için alışveriş sepetini terk ettiniz mi? Belki de ödeme işleminin güvenliğinden emin değildiniz veya web sitesinde bazı bilgileri doldurmakla uğraşmak istemediniz. Müşterilerin alışverişi veya ödeme sürecini bırakmasının birçok farklı nedeni vardır.

Muhtemelen hepimiz hayatımızda bazı veya birçok alışveriş sepetini terk etmişizdir ve bunun bir veya iki sebebini söyleyebiliriz. Bu yazımızda bu konuya kullanıcılar ve müşteriler açısından bakacağız. Ardından, iyi bir kullanıcı deneyiminin alışveriş sepetini terk etme miktarını azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğini göstermek için bazı örnekler kullanacağız.

Alışveriş sepetini terk etme nedir?

Alışveriş sepetini terk etme, e-ticaret web sitelerinde en yaygın fenomenlerden biridir. Kullanıcılar veya müşteriler, ödeme sürecinin herhangi bir adımında oyundan çıktığında gerçekleşir. Oranı, tamamlanmış satın almaların başlatılan tüm satın almalara bölünmesiyle hesaplanır. İnternet sitelerine ve cihazlara bağlı olarak alışveriş sepetini terk etme oranının yüzde altmış ile yüzde seksen arasında gerçekleştiği tahmin ediliyor. Bu oldukça yüksek değil mi? Günümüzde insanlar çevrimiçi alışveriş sitelerini görüntülemek için masaüstü bilgisayarlardan daha sık cep telefonlarını kullanıyor ve araştırmalar, mobil cihazlarda alışveriş sepetini terk etme oranının daha da yüksek olduğunu gösteriyor. Bunun olmasının ve bu kadar sık ​​olmasının birçok nedeni var. Müşteri veya kullanıcı olarak muhtemelen hepimizin deneyimlediği ana nedenlerden biri, ödeme sürecindeki kötü veya can sıkıcı kullanıcı deneyimidir.

Alışveriş sepetini terk etme neden oluşur?

1- Nakliye ve vergilerle ilgili ön bilgi yok

Hiç, bir web sitesine göz attınız mı, bir şey satın almaya karar verdiniz ve ürünleri sepete eklediniz, ancak nakliye maliyetleri hakkında bilgi bulamadığınız için alışveriş sepetini terk ettiniz mi? Bu, alışveriş sepetini terk etmenin en önemli nedenidir. Araştırmalar, alışveriş sepetini terk etmelerin neredeyse yüzde yetmişinin, nakliye veya diğer ekstra maliyetler hakkında ön bilgi eksikliğinden kaynaklandığını gösteriyor. Çoğu zaman, ek nakliye masrafları, ödeme sürecinin sonraki bir aşamasında ortaya çıkar. Kimse tatsız sürprizlerden hoşlanmaz. Bu nedenle, web sitesi sahiplerinin ana görevlerinden biri, kullanıcıların bilinçli kararlar vermeleri için ihtiyaç duydukları tüm bilgileri önceden veya ödeme sürecinin başında sağlamaktır. Bu tür bilgiler, tahmini nakliye masraflarını, teslimat tarihlerini, vergileri veya diğer bilgileri içerir.

2- Misafir seçeneği olarak ödeme yok

Hiç, bir şey satın almak istediniz, ancak web sitesi satın alma işlemine devam etmek için bir hesap oluşturmanızı gerektirdiği için alışverişi bıraktınız mı? Müşteriler farklı nedenlerle herhangi bir hesap oluşturmak istemeyebilirler. Belki bir taahhütte bulunmadan önce siteyi denemek isterler, ayrıca web sitesinin gizliliği konusunda endişeleri olabilir veya basitçe, bir hesap oluşturmak için daha fazla bilgi doldurmakla uğraşamazlar. Bu nedenle, müşteriler veya kullanıcılar hizmeti satın alabilmek veya kullanabilmek için bir hesap oluşturmaları gerektiğini anladıklarında, “ah, unut gitsin” gibi davranıp alışveriş sepetini terk edebilirler. Baymard Enstitüsü’nün araştırması, alışveriş sepetini terk etmenin ikinci en büyük nedeninin bir hesap oluşturma zorunluluğu olduğunu gösteriyor. Kullanıcıların yüzde otuz dördü, misafir olarak çıkış yapma seçeneğinin olmaması nedeniyle alışveriş sepetlerini terk ettiğini iddia ediyor. İşlemi kolay hale getirmek için hızlı bir yol seçeneği olduğunda, insanların ödeme işlemine devam etme olasılıkları çok daha yüksektir. Hızlı ödeme seçeneğini tercih eden müşterilerin işlem sonunda bilgilerini kaydetmelerini ve hesap oluşturmalarını sağlamak için harika bir çözümdür.

3- Hesap oluşturmak için çok fazla bilgi gerekiyor

Ödeme yaparken bir hesap oluşturmak istediğinizi varsayalım. Bir hesap oluşturma sürecini başlatıyorsunuz, ancak web sitesi size çok fazla soru soruyor ve paylaşmak ya da doldurmak istemediğiniz çok fazla bilgi gerektiriyor. Bu durumlardan kaçınmak için, müşterilerden veya kullanıcılardan yalnızca hesap oluştururken gerekli olan temel bilgileri istememiz gerekir, başka bir şey değil. Genellikle bu sadece bir e-posta adresi ve şifredir, bu kadar basit. 

4- Karmaşık ödeme süreci

Önceki sayıya benzer şekilde, bazı ödeme işlemlerinde doldurulması gereken oldukça uzun formlar ve çok fazla bilgi girilmesi gerekiyor. Çevrimiçi olarak kontrol ettiğinizde ve bu kadar çok alanı doldurmanız gerektiğinde benzer bir deneyim hatırlıyor musunuz? Yoksa bir bölümü bitirdiğinizde diğerine yönlendirildiniz ve ne zaman biteceğini merak ettiniz mi? Burada ayrıca yalnızca ödemeleri başarılı kılacak temel bilgileri istememiz gerekir. Bu tür bilgiler genellikle sadece nakliye ve ödeme bilgileridir. Gerekli olmayan alanlardan kurtulmak, kısa ve tatlı hale getirmek ve otomatik doldurmayı sağlamak en iyisidir (örneğin, fatura adresi teslimat adresiyle aynıdır). Ödeme süreci adımlara bölündüğünde, bir ilerleme göstergesi sağlamak yardımcı olur. Bu şekilde kullanıcılar, doldurmaları gereken ne kadar alan kaldığını bilir. 

5- Yalnızca sınırlı ödeme seçenekleri

Ödemenin sonuna çok yakın, ancak son aşamada vazgeçmeler olabilir. Ödeme işlemini neredeyse bitirdiniz ve ödemeye hazırsınız. Ardından kredi kartı bilgilerinizi girmeniz gerektiğini öğreniyorsunuz ve diğer yöntemlerle ödeme yapma seçeneğiniz yok. Müşterilerinizin satın alma işlemlerini tamamlamasını istiyorsanız, ana müşterilerinize ve pazarlarınıza bağlı olarak birden fazla ödeme yönteminin etkinleştirilmesi çok önemlidir. Hedeflenen müşterilerinizin ve pazarlarınızın kullanmayı en uygun bulduğu başlıca ödeme yöntemlerine göz atın. Ana müşterileriniz diğer ödeme platformlarını kullanan ülkelerde bulunuyorsa, bunu yapmalarını sağlayın! Bu aynı zamanda alışveriş sepetini terk etme oranını azaltabilir ve web sitenizden alışveriş yapmayı kolaylaştırabilir.

Çözüm

Alışveriş sepetini terk etmenin beş ana nedenini inceledik. Bunlar, müşterilerinizin alışveriş sepetlerini terk etmelerini azaltmaya yardımcı olmak için takip edilmesi kolay bir kontrol listesi sağlamalıdır. Ancak bir araba zaten terk edilmişse, yine de kurtarılabileceğinden cesaretiniz kırılmasın.  Müşteriler olarak deneyimlerimizi hatırlarsak, bu, bir web sitesini ilk ziyaretimiz ile dönüşüm gerçekleştirip satın alma yaptığımız zaman arasında bir süre geçtiğinde olur. Tereddüt ettiğimiz, indirim ve indirimleri beklemek ya da daha fazla araştırma yapmak istediğimiz için alışveriş sepetlerini terk etmiş olabiliriz. Bir kullanıcı veya müşteri alışveriş sepetini çoktan terk etmiş olsa bile, onu kurtarmanın hala yolları vardır. Takip e-postaları, terk edilmiş alışveriş sepetlerini kurtarmanın harika bir yoludur.  Salesforce’tan alınan veriler , ödeme sırasında alışveriş sepetlerini terk eden kullanıcıların veya müşterilerin yüzde altmışının, bir gün içinde web sitelerinden kişiselleştirilmiş takip e-postaları aldıktan sonra sipariş vermek için geri geleceğini gösteriyor. Buradaki anahtar, e-postaların genel ve otomatik toplu gönderim gibi görünmesini önlemek için kişiselleştirmedir.

Alışveriş sepetini terk etme oranını büyük ölçüde azaltmak için yapabileceğiniz çok basit ve etkili bazı düzeltmeler var:

-Gönderim bilgilerini ve maliyetlerini önceden sağlayın.

-Misafir olarak ödemeyi etkinleştirin.

-Müşterilerin veya kullanıcıların minimum bilgi ile hesap oluşturmasını sağlayın. (E-posta ve şifre yeterli olmalıdır.)

-Doldurulması gereken çok kısa ve basit ödeme formlarına sahip olun. (Nakliye ve ödeme bilgileri yeterli olmalıdır.)

-Hedef kullanıcıları ve pazarları hedefleyen birden fazla ödeme yöntemine izin verin.

-Bir alışveriş sepeti terk edildiyse, henüz vazgeçmeyin. Takip e-postaları gönderin; terkedilmiş alışveriş sepetinin hala kurtarılabilmesi için yüksek bir şans vardır!

Bize buradan ulaşabilirsiniz

Sizinle tanışmaktan mutluluk duyarız.