Başarılı E-Ticaret Siteleri İçin En Önemli 20 Temel Özellik

E-ticaret, her zamankinden daha hızlı büyüyor. Bazı e-ticaret web sitelerinin zar zor hayatta kalırken, diğerlerinin her gün büyük karlar elde etmeye devam etmesi sizi şaşırtabilir.

En iyi örnekler e-ticaret devleri Amazon ve eBay’dir. Başarılarının arkasında özel bir sır yok. Herkesin yaptığı şeyleri yapıyorlar ama farklı yapıyorlar. Önce kullanıcı deneyimi (UX), kullanıcı arayüzü (UI), hızlı ve güvenilir barındırma ,  güvenlik vb. gibi temellerine odaklanırlar ve daha sonra web sitelerini basit, hızlı, güvenli ve görsel olarak çekici hale getirebilecek özellikler üzerinde çalışırlar.

Bununla birlikte, üzerinde çalışmanız gereken ve bu tür sorunları keşfetmek için size fazla zaman bırakmayan çok şey olması anlaşılabilir bir durumdur. Bunun için endişelenmenize gerek yok. E-ticaret sitenizdeki satışları artırmanıza yardımcı olacak 20 önemli özelliği sizler için özetledik . Aşağıdaki önerilen özellikleri kendiniz deneyebilir veya ajansımıza başvurabilirsiniz.

1. Alan Adı

Alan adı, işletmenizin ön kapısıdır. Alan adınız, ilgili kitleyi web sitenize ulaştırmaktan sorumludur. Alan adınız, web sitenize göz atan veya rakip bir site kullanıcısı olan müşteriler arasındaki farkı yaratacaktır. Yani bir alan adı seçmeden önce bolca araştırma yapmanız gerekiyor. İşletmenizle alakalı ve hatırlaması kolay bir alan adı seçin.

2. Logo

Şirketinizin genel marka kimliğinin ana görsel parçası olarak çalıştığı için işletme logonuzu oluşturmaya ekstra önem vermelisiniz. Bir e-ticaret web sitesinin logosu, müşteriler üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir; bu nedenle benzersiz, akılda kalıcı ve hedef kitleye bağlanabilir olmalıdır. Müşterilerin kolayca tanıyabilmesi için doğru renk kombinasyonunu, tasarımı ve yazı tipini seçtiğinizden emin olun.

3. Kısa Açıklama

Slogan, tıpkı işletme adınız gibi , işletmenizin vizyonunu ve misyonunu temsil eder. İşletmenizin imajından ürün ve hizmetlerinizin özetine kadar her şeyi kapsadığı için sağlam bir slogan oluşturmanız gerekir.

4. Harekete Geçirici Mesaj

Net bir harekete geçirici mesaj butonu ekleyerek ziyaretçilerinizin dikkatini, karar yorgunluğu ve kafa karışıklığından ihtiyaçlarına göre önemli içeriğe yönlendirebilirsiniz . CTA’yı web sitenizde göze çarpan bir konuma ekleyin ve arka planından farklı bir dolgu rengi kullanın.

5. Navigasyon

Web sitesinde gezinme, herhangi bir e-ticaret web sitesinin başarısının anahtarıdır. Temiz, net ve kullanıcı dostu olmalıdır. Müşterilerinizin sitenizde gezinirken kafalarının karışmamasını sağlamak için web sitenizde kullanımı kolay bir gezinme oluşturun.

6. Görüntü Kaydırıcı

Bir resmi diğerinden sonra rastgele göstermeyin. Günümüzde web tasarımındaki en popüler görsel görüntüleme modlarından biri, hikayenizi kaydırıcılarla anlatmaktır. Ziyaretçilerinizin dikkatini çekmenize yardımcı olur ve sitenize profesyonel bir görünüm kazandırır.

7. İncelemeler / Görüşler

İnceleme ve referans seçenekleri sağlamanın birçok avantajı vardır. Ziyaretçilerinizle güven oluşturmanıza yardımcı olur, zamanla SEO sıralamasında bir artışa yol açar ve çok fazla ilgi görürsünüz.

Web sitenizin güvenilirliğini oluşturmanın yollarından biri, müşterilerinizden gelen referanslar ve yorumlardır. Potansiyel müşterilerinize alanınızda ne kadar güvenilir olduğunuzu göstermenize yardımcı olur.

8. İçerik

İçerik, herhangi bir e-ticaret web sitesi için en önemli zorluklardan biridir. SERP’lerde (arama motoru sonuç sayfaları) daha iyi sonuçlar almak istiyorsanız, web sitenize taze ve benzersiz içerik eklediğinizden emin olun. Yinelenen ürün açıklamalarından kaçının ve web sitenizin her sayfasına alakalı anahtar kelimeler ekleyin. Bu, site kalitesinin iyileştirilmesine ve aynı zamanda anahtar kelime yoğunluğunun artırılmasına yardımcı olur.

9. Mobil Uyumlu / Duyarlı Web Sitesi

Web sitenizin, herhangi bir cihazdan herhangi bir boyuttaki tarayıcıda düzgün şekilde yeniden boyutlandırılması için mobil uyumlu ve son derece duyarlı olması gerekir. Bildiğiniz gibi, çevrimiçi trafiğin büyük bir kısmı akıllı telefonlardan ve tabletlerden geliyor, bu nedenle web sitenizi mobil uyumlu hale getirmek zorunlu hale geldi.

10. Birbirine Bağlanma

Sitenizin ziyaretçileri, web sitenizin iç sayfalarına kolayca erişebilmeli ve bunun için web siteniz genelinde uygun şekilde bağlantı kurmanız gerekmektedir. Ara bağlantı, okuyucularınızı mevcut makale ile ilgili başka bir makaleye yönlendirir. Bir ziyaretçinin ortalama oturum süresi, birbirine bağlanma nedeniyle artar. Ayrıca, bir web sitesinin hemen çıkma oranını düşürmeye ve kullanıcı başına sayfa ziyareti sayısını artırmaya yardımcı olur.

11. Canlı Sohbet Özelliği

Müşterilerinize canlı sohbet seçeneği sunun. Ziyaretçilerinize zorluk yaşadıkları her aşamada yardımcı olmak ve anında iletişimi kolaylaştırdığı için sitenize büyük değer katacaktır. Sunduğunuz müşteri hizmetinin kalitesi, işletmenizin büyümesinde çok önemli bir rol oynar. Bu nedenle birçok e-ticaret sitesi, müşterilerin cevaplarını bekletmek yerine, yardım masası yazılımlarına canlı sohbet desteği eklemiştir.

12. Sosyal Medya

Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya kanalları aracılığıyla sitenizin ziyaretçilerinin, işletmenizi daha iyi anlamasını sağlayabileceğiniz için ana sayfanızın altına sosyal medya simgeleri ekleyin.

13. İletişim Bilgileri

İletişim bilgilerinizi ana menüde sağ üst köşede ve sitenizin alt kısmında tutun. Çünkü bu, işletmenizin gerçekliğini kanıtlar ve ziyaretçileriniz gerektiğinde sizinle iletişime geçebilir.

14. Hakkımızda

Sitenizin en çok ziyaret edilen sayfalarından biri ‘Hakkımızda’ sayfasıdır. Markanızın hikayesini, hedef kitlenize verimli bir şekilde sunmak için ikna edici bir şekilde kullanabilirsiniz.

15. Sayfa Hızı

Web sitenizin daha hızlı yüklendiğinden emin olun. Web sitenizi, performansını artırmak için sayfa hızı araçlarıyla analiz ve optimize edin. Bu daha yüksek kullanıcı katılımı, elde tutma ve dönüşümler sağlayabilir. Sayfalar düzgün yüklenmezse müşteriler web sitenizden ayrılır.

16. Gizlilik Politikası

Gizlilik politikasıyla müşterilerinizin web sitenize güvenmesine yardımcı olun. Müşterilerinize karşı güven oluşturmak, herhangi bir e-ticaret web sitesi için çok önemlidir. Bir e-ticaret gizlilik politikası beyanı, işletmenizi daha şeffaf ve güvenilir hale getirir. Bu sayede, site ziyaretçilerinden verileri nasıl topladığınıza, yönettiğinize ve kullandığınıza ilişkin müşterilerin endişelerini gidermiş olursunuz.

17. SSS

Müşterilerinizin işletmenizin ürünleri veya operasyonları ile ilgili belirli soruları olabilir. SSS bölümü, bu tür müşteriler için başlıca gidilecek yer. Bu nedenle, e-ticaret web sitenize ilgili SSS’leri ekleyin. Bir müşteri, size e-posta göndermeden veya sizi aramadan önce sorularının yanıtını bulmak için SSS sayfasını görüntüleme seçeneğine sahip olmalıdır.

Örneğin:

Ne tür bir müşteri hizmeti sunuyorsunuz?

Gönderim adresimi nasıl değiştirebilirim?

Ya siparişim hasar görürse veya kaybolursa?

Siparişlerimi nasıl takip edebilirim?

Siparişlerimi nasıl iptal ederim?

Mevcut ödeme yöntemleri nelerdir?

18. Arama Çubuğu

Bu özelliği unutmamalısınız. Web sitenizde bir arama çubuğu zorunludur. Ziyaretçilerinizin aradıkları bilgileri kolayca bulmalarına büyük ölçüde yardımcı olur. Web sitenizde belirgin ve net bir şekilde göründüğünden emin olun.

19. Blog Yorum Bölümü

Blogunuzda bir yorum bölümünün çeşitli avantajları vardır. Görünürlüğü ve kullanıcı katılımını artırır, güvenilirlik oluşturmaya yardımcı olur ve çok daha fazlasını yapar.

20. Paylaşma Özelliği

Siteniz için yapabileceğiniz bir sonraki en iyi şey bir paylaşım özelliğine sahip olmaktır. Müşterinizin ürünlerinizi, hizmetlerinizi veya blog yayınlarınızı sosyal medyada paylaşmasına izin verin. Bir tür paylaşım düğmesi, çevrimiçi pazarlama için bir zorunluluktur ve sitenizin ziyaretçilerini içeriğinizi paylaşmaya teşvik eder. Günümüzün dijital çağında, paylaşılabilir içerik, bir web sitesi için trafik çekmeye yardımcı olduğundan çok önemli bir rol oynamaktadır. İnsanların içeriğinizi sosyal medya, e-posta ve diğer çevrimiçi kanallar aracılığıyla paylaşmalarını sağlamanın en iyi yollarından biri, web sitenizin paylaşım butonlarına sahip olmasıdır.

Sonuç

E-ticaret siteniz kullanıcı dostu olmalıdır. Daha iyi UI / UX, net logo, CTA, uygun navigasyon, canlı sohbet ve daha fazlası gibi tüm önemli özelliklere sahip olmalıdır. Müşterilerinizin ilgisini canlı tutmak için e-ticaret sitenizi güncel tutun. Rakiplerinizden bir adım önde düşünün ve sitenizdeki yeni, özelleştirilmiş ve kullanıcı dostu özellikleri güncellemeye devam edin.

Bize buradan ulaşabilirsiniz

Sizinle tanışmaktan mutluluk duyarız.