Bir Tasarımcı Nasıl Zamansız Tasarımlar Yaratabilir?

Hepimiz klasik tasarımın örneklerini gördük. İlk amacına hizmet ettikten sonra aylar, yıllar ve hatta on yıllar boyunca konuşulan işler.

Orijinal tasarımın ne için kullanıldığına dair hiçbir fikri olmayanlar bile güzelliğini, sadeliğini ve zamansızlığını tartışacaklar.

 Bugün, bazı olası açıklamaları inceleyeceğiz ve bir tasarımcının zamansız tasarımlar yaratma konusunda nasıl bir yol izleyebileceği hakkında bir fikir edinmeye çalışacağız.

Zamansız Olacak mı?

Bazı şeyler anında klasik olacakmış gibi görünebilir. Sonra, hiçbir uyarıda bulunmadan, karanlıkta kaybolurlar ve bir daha kimse onlardan bahsetmez.

Bu neden oluyor? Hiç kimse kesin olarak bilmiyor, ancak bazı olası açıklamalar var. Bize göre en önemlisi, yalnızca tasarım topluluğu değil, genel kamuoyunun ya tasarımı önemsemeyi bırakması ya da ilk etapta hiçbir zaman yeterince ilgilenmemesidir.

Tasarım, sadece tasarımcıların değil herkesin dünyadaki insanlarla etkileşim şeklini değiştirmeyi amaçlar. Bunu başaramazsa ve orijinal özetin kapsamı dışında bir etki yaratmazsa, asla klasik olmayacak.

Tasarım Pazarlama Sorunları

Kamuoyu kararsız, ancak doğru reklamdan büyük ölçüde etkilenebilir. Coca-Cola, Apple ve Microsoft gibi markalar şu anki pazar hakimiyet seviyelerine tesadüfen ulaşmadılar.

Mona Lisa gibi harika sanatlar bile modern bir izleyici kitlesi tarafından tanınabilmesi için yoğun bir şekilde terfi ettirildi.

Kendi zamanlarında popüler olan pek çok çağdaş eser vardı ve hatta bazıları daha da popülerdi. Ancak Mona Lisa’yı, Sistine Şapeli’ni, Davud heykelini ve Rönesans’ın diğer ikonik eserlerini halkın hafızasında olduğu kadar uzun süre dayanmaya iten pazarlamaydı.

Trend Olması Doğru Olması mı?

Geçmişte söylediğim gibi, bir şey trend gibi geliyorsa, muhtemelen öyledir.  Onları temellendirecek herhangi bir temel olmaksızın sadece havalı görünen şeylerden bahsediyoruz. Bu tür trendler, tasarım dünyası daha sağlam fikirlere doğru ilerledikçe solup giden tek bir harika olmaya mahkumdur.

Tamamen kâr amacı güden bir trendi tespit etmenin en iyi yolu, tasarım topluluğunun en saygın üyelerinin bu konuda ne söyleyeceğini belirlemektir.

İyi Tasarımcı Kalmadı mı?

Pek çok tasarımcı, mevcut tasarım profesyonellerinin trendlere ve teknolojiye çok fazla kapılmış olduğundan ve iyi tasarımın temel ilkelerini görmezden geldiğinden şikayet ediyor .

Bu tasarımcılar daha yaşlı olma eğilimindedir ve hatta dünya tasarıma tamamen yabancı bir yaklaşımı benimsiyor gibi göründüğü için biraz dışlanmış hissedebilirler.

Şu anda aktif olarak çalışan tasarımcıların geçmişte olduğundan çok daha fazla olduğu doğru.

Ancak temelleri sağlam bir şekilde anlayan yetenekli tasarımcıların sayısı azalmadı. Bir şey varsa, oradaki daha büyük tasarımcı havuzu nedeniyle arttı.

Bu tasarımcıların en azından bir avuç dolusu, kalıcı bir şey üretme olasılığı, onu bulmak için çok fazla çöpten geçmek zorunda kalsa bile çok yüksektir.

Zamansız, Sıkıcı Değildir

Klasik tasarımın sıkıcı ve zamanın gerisinde kaldığını mı düşünüyorsunuz? Tekrar düşünün. Her tasarımcı kendinden önce gelenlerden etkilenir.

Etkilenmek için yalnızca yeni, çağdaş tasarımcıları seçerseniz, yalnızca en son trendleri kusacaksınız, bu da onların ölümünü hızlandırabilir ve tüm çalışmalarınızı korkunç bir şekilde eskimiş gibi gösterebilir.

Kütüphaneye gitmeyi ve 20. yüzyılın büyüklerinin klasik tasarım örneklerini incelemeyi deneyin. Bu tasarımcıların daha sonraki taklitçiler tarafından ne sıklıkla (ve ne kadar kötü) dolandırıldığına bile şaşırabilirsiniz.

Bize buradan ulaşabilirsiniz

Sizinle tanışmaktan mutluluk duyarız.