Maksimum Dönüşüm Oranı İçin, Web Sitenizin UX Tasarımını İyileştirme

Web Sitenizin UX Tasarımını İyileştirin

UX tasarımı, herhangi bir web sitesinin bel kemiğidir.

UX tasarımı, bir web sitesinin kullanılabilirliğini, verimliliğini ve erişilebilirliğini geliştirerek kullanıcı memnuniyetini artırma sürecidir. Ayrıca dönüşüm oranı, web sitesinin UX tasarımı ile doğru orantılıdır. Bu nedenle, işletmelerin ana vurgusu en iyi UX tasarımcısını işe almaktır .

Ancak iyi bir UX tasarımı, sezgisel bir kullanıcı akışından ve göz kamaştırıcı bir düzenden çok daha fazlasını içerir. Harika bir kullanıcı deneyimi, kullanıcıların tarama deneyimini anında yükseltecektir. Bu da, daha fazla trafik ve dönüşümlerde artışa yol açacaktır.

Kullanıcı deneyiminizi geliştirmek, ziyaretçileri potansiyel müşterilere, alıcılara ve marka savunucularına dönüştürecektir.

Web sitenizin kullanıcı deneyimini nasıl iyileştireceğinizin 4 yolu:

1. Net bir harekete geçirici mesaj butonu tasarlayın

Harekete Geçirici Mesaj (CTA), bir web sitesinde kullanıcıları dönüşüme yönlendirmek için kullanılan butonlardır. En yaygın CTA’lar şunlardır:

-Bir deneme başlatmak.

-Güncellemeler için kaydolmak.

-Uygulamayı indirmek.

-Bir danışma rezervasyonu yapmak ve diğerleri.

Net ve çekici bir harekete geçirici mesaj butonu kullanmak, herhangi bir web sitesinin kullanıcı deneyimini iyileştirir. Harekete geçirici mesaj özelliği, web sitesinin her sayfasına yerleştirilmelidir. Net bir CTA’ya sahip web sitelerinin daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip olduğu gözlemlenmiştir. Net bir CTA’ya sahip olmak, genel kullanıcı deneyimini de geliştirir.

Ayrıca web siteniz, kıvrımlar halinde tasarlanmışsa, kullanıcılar tarafından kolayca görülebilmesi için Harekete Geçirici Mesajınızı ekranın üst kısmında tutmanız önemlidir. İşte aklınızda bulundurmanız gereken birkaç şey:

-CTA’nın rengi önemlidir. Renkleri kullanmak, CTA’yı öne çıkarabilir ve onlara daha fazla önem verir. Tüm web sayfasının renk şemasına kıyasla CTA’larda zıt renkler kullanın.

-CTA metni eylem odaklı olmalıdır. Metinde pasif fiiller kullanmaktan kaçının. Metin, ince ancak kullanıcıdan istenen eylemi gerçekleştirmesini isteyecek kadar etkin olmalıdır.

-Harekete Geçirici Mesaj metni yazılırken kelime sayısı beş kelimeyi geçmemelidir.

Bu nedenle, web tasarımınızda net ve görünür bir Harekete Geçirici Mesaj, harika bir kullanıcı deneyimi için zorunludur.

2. 404 Hatalarınızı Yakalayın

Arama yaparken, kullanıcılar genellikle tam olarak aradıkları belirli sayfaya ulaşmayı beklerler. Çoğu durumda bir 404 hatası olan bir hata bulmaları durumunda, daha hızlı bir hizmet arayışında başka bir siteye gideceklerdir.

404 hataları, kullanıcıları web sayfanızdan uzaklaştırma yeteneğine sahiptir. Ama malesef 404 hataları tamamen kaçınılmaz değil. Peki, problemle nasıl başa çıkabilirsiniz?

-İlk adım, 404 hatalarının hangi aramalarda görüntülendiğini bulmak ve ardından bunları mümkün olan en kısa sürede düzeltmektir.

-Sitenizin standart ‘404 hatası: sayfa görüntülenemiyor’ sayfasına gitmesine izin vermek yerine, hata mesajlarını kullanıcıların onları kolay ve çekici bulmaları için kişiselleştirin.

-Kullanıcının neden olduğu sıkıntıyı azaltmak için hata sayfasında ilgili, eğlenceli ve hoş görseller kullanın.

-Kullanıcılara rahat ve sorunsuz bir tarama deneyimi sunacağınızı açıkça belirtin. Bunu başarmak için hata metnini özelleştirin ve ona kişisel bir dokunuş ekleyin.

Hata mesajlarını tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmasa da, bu bulunamayan hataları düzeltmek sizi iyi bir UX tasarlamaya bir adım daha yaklaştıracaktır.

3. Otantik Görüntüler Kullanın

Görüntüler, herhangi bir web sayfasını anında kaldırır ve içeriği görsel olarak çekici hale getirir. Ancak seçtiğiniz resim türü, sayfanın genel tasarımını iyi veya kötü gösterebilir.

Kural — Her zaman stok fotoğraflardan uzak durun. Stok fotoğrafları kullanmak ucuz ve son derece kolay olsa da, yarardan çok zarar verecektir.

Hazır görüntüler profesyonel görünebilir, ancak kullanıcılar kısa süre içinde bunların hazır görüntüler olduğunu anlayabilir ve bu nedenle ilgilerini kaybeder.

Orijinal fotoğraflar, gerçekçi bir yaklaşıma sahip olduklarından ve kullanıcı onlarla bağlantı kurabildiğinden daha fazla ziyaretçi çeker. Oysa stok görseller aşırı kullanılıyor ve kullanıcılara hitap etmiyor.

Akılda tutulması gereken bir şey daha, stok fotoğraf kullanmanın, web sitesini tasarlamak için çok fazla çaba harcamadığınıza dair bir mesaj göndereceğidir. Ayrıca, başka bir yerde görmüş olabilecekleri için benzersiz görünmeyecektir.

Bu nedenle, ne kadar basit görünürlerse görünsünler, her zaman orijinal görseller kullanın. Ancak stok fotoğraflardan uzak durun.

4. Daha Hızlı Sayfa Yükleme Süresi

Web sayfanız yavaş yüklenirse, sonunda web sitenizi terk edecek ve daha hızlı yükleme süresi olan başka bir siteye geçecek olan kullanıcıları hayal kırıklığına uğratır.

Sayfanızın yüklenmesi 2 saniyeden uzun sürerse kullanıcının siteden ayrıldığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, web sitenizin yüklenme süresine bağlı olarak, kullanıcılar sitenizi daha fazla ziyaret etmeye veya başka bir siteye geçmeye karar verirler.

Bu nedenle, web sitenizin açılış sayfası yavaşsa, kullanıcının web sitenize girmeme olasılığı yüksektir.

Unutmayın, sadece masaüstü için web sitesinin sayfa yükleme hızını iyileştirmek yeterli değildir. Mobil kullanıcılar için de optimize etmek önemlidir. Google tarafından desteklenen mobil öncelikli yaklaşımla, web sayfanızı mobil kullanıcılar için optimize etmek ve tasarlamak hatasız yapılmalıdır.

Web sitenizin tüm platformlarda hızlı bir kullanıcı deneyimi sağlayıp sağlamadığını kontrol etmenize yardımcı olabilecek birçok çevrimiçi araç vardır. Bunlardan biri Google’dan PageSpeed ​​Insights. Bu aracı kullanarak, kontrol etmek istediğiniz sitenin URL’sini girerseniz, Google sayfa hızınızın zayıf olduğu alanları vurgulayacak ve ayrıca nasıl iyileştirebileceğiniz konusunda önerilerde bulunacaktır.

Sonuç olarak:

Harika bir Kullanıcı Deneyimi, yalnızca yararlı bilgiler sağlamakla ilgili değildir. Bunun yerine, ilgi çekici ve hoş bir şekilde faydalı bilgiler sağlamayı içerir. Hizmetiniz veya ürününüz ne kadar iyi olursa olsun; kullanıcıların dikkatini çekemiyorsa yeterli değildir.

Bize buradan ulaşabilirsiniz

Sizinle tanışmaktan mutluluk duyarız.