UX: Sonsuz Kaydırma ve Sayfalandırma

UX: Sonsuz Kaydırma ve Sayfalandırma

“Görüntülenecek çok fazla içeriğim var, içeriğim için sonsuz kaydırma veya sayfalandırma mı yapmalıyım?” Bazı tasarımcılar projeleri için hangi yöntemi seçeceklerinden hala emin değiller. Her yöntemin güçlü ve zayıf yönleri vardır ve bu makalede iki yöntemi gözden geçireceğiz ve projelerimiz için hangisini kullanmamız gerektiğine karar vereceğiz.

Sonsuz Kaydırma

Sonsuz kaydırma, kullanıcıların görünürde bir bitiş çizgisi olmadan büyük bir içerik yığını arasında gezinmesine olanak tanıyan bir tekniktir. Bu teknik, aşağı kaydırdığınızda sayfayı yenilemeye devam eder. Kulağa ne kadar iyi gelirse gelsin, teknik her site veya uygulama için tek boyutlu bir çözüm değildir.

Artıları

1. Kullanıcı Etkileşimi ve İçerik Keşfi

Verileri keşfetmenin başlıca yöntemi olarak kaydırmayı kullandığınızda, kullanıcının web sayfanızda daha uzun süre kalmasını sağlayabilir ve böylece kullanıcı katılımını artırabilir. Sosyal medyanın popüleritesi ile birlikte büyük miktarda veri tüketiliyor; sonsuz kaydırma, fazladan tıklama/dokunma olmadan bu bilgi okyanusuna göz atmak için etkili bir yol sunar.

Sonsuz kaydırma, keşif arayüzleri için neredeyse olmazsa olmaz bir özelliktir. Kullanıcı belirli bir şey aramadığında, sevdiği şeyi bulmak için çok sayıda öğe görmeleri gerekir.

Bir Facebook haber akışı örneği ile sonsuz kaydırmanın faydalarını ölçebilirsiniz. Kullanıcılar, içerik çok sık güncellendiği için özet akışındaki her şeyi göremeyeceklerini biliyorlar. Sonsuz kaydırma ile Facebook, kullanıcılara mümkün olduğunca fazla bilgi sunmak için elinden gelenin en iyisini yapıyor ve bu bilgi akışını tarayıp tüketiyorlar.

2. Kaydırmak, tıklamaktan daha iyidir

Kaydırma, tıklamaya/dokunmaya göre daha düşük etkileşim maliyetine sahiptir; mouse tekerlekleri veya dokunmatik ekranlar, kaydırmayı tıklamaya göre daha hızlı ve daha kolay hale getirir. Ayrıca, sonsuz kaydırma bağımlılık yapabilir. Öğretici gibi sürekli ve uzun bir içerik için kaydırma, metni birkaç ayrı ekrana veya sayfaya bölmekten daha iyi kullanılabilirlik sağlar.

Tıklama/dokunma için, her içerik güncellemesi, bir sayfanın yüklenmesi için ek bir tıklama eylemi ve bekleme süresi gerektirir.

3. Kaydırma, Mobil Cihazlar İçin İyidir

Ekran ne kadar küçük olursa, kaydırma o kadar uzun olur. Mobil taramanın popülerleşmesi, uzun kaydırmanın bir başka önemli destekçisidir. Mobil cihazların hareket kontrolleri, kaydırmayı sezgisel ve kullanımı kolay hale getirir. Sonuç olarak, kullanıcıların tarama deneyiminin keyfini çıkarma şansı daha yüksektir.

Eksileri

 1. Sayfa Performansı ve Cihaz Kaynakları

Sayfa yükleme hızı, iyi bir kullanıcı deneyimi için her şeydir. Çoklu araştırmalar var gösterilen yükleme sürelerinin yavaş olması sitenizden ayrılma ile sonuçlanabilir. Ve bu, sonsuz kaydırma kullananlar için kötü haber. Bir sayfayı ne kadar çok kullanıcı aşağı kaydırırsa, aynı sayfaya daha fazla içeriğin yüklenmesi gerekir. Sonuç olarak, sayfa performansı giderek yavaşlayacaktır.

Başka bir sorun, kullanıcının cihazının sınırlı kaynaklarıdır. Birçok sonsuz kaydırma sitesinde, özellikle çok sayıda görüntüye sahip olanlarda, sınırlı kaynaklara sahip cihazlar (mobil cihazlar veya eski donanıma sahip tabletler gibi), yüklediği çok sayıda varlık nedeniyle yavaşlamaya başlayabilir.

2. Öğe Arama ve Konum

Sonsuz kaydırma ile ilgili bir başka sorun da, kullanıcıların akışta belirli bir noktaya geldiklerinde konumlarını işaretleyip daha sonra geri dönememeleridir. Siteden ayrılırlarsa tüm ilerlemelerini kaybederler ve aynı noktaya geri dönmek için tekrar aşağı kaydırmaları gerekir. Kullanıcının kaydırma konumunun bu şekilde belirlenememesi, kullanıcılar için yalnızca rahatsızlık veya kafa karışıklığına neden olmakla kalmaz, bunun sonucunda genel kullanıcı deneyimine de zarar verir.

2012 yılında Etsy sonsuz kaydırma arayüzü uygulayan zaman geçirdi ve sahada bulunan yeni arayüz sadece sayfalama kadar iyi performans vermedi. Satın alma miktarı aşağı yukarı aynı kalsa da, kullanıcı etkileşimi azaldı – artık insanlar aramayı çok fazla kullanmıyordu.

3. Alakasız Kaydırma Çubuğu

Bir başka can sıkıcı şey de kaydırma çubuklarının mevcut gerçek veri miktarını yansıtmamasıdır. Dibe yakın olduğunuzu varsayarak mutlu bir şekilde aşağı ineceksiniz, bu da tek başına sizi biraz daha kaydırmaya cezbediyor, sadece oraya vardığınızda sonuçların iki katına çıktığını bulmak için. Erişilebilirlik açısından, kullanıcılarınız için kaydırma çubuklarının kullanımını kırmak oldukça kötü. Kaydırma çubuğu gerçek sayfa uzunluğunu yansıtmalıdır

4. Alt Bilgi Eksikliği

Alt bilgilerin bir nedeni vardır: Kullanıcının bazen ihtiyaç duyduğu içeriği içerirler – kullanıcılar bir şey bulamazlarsa veya başka bir sayfaya gitmek isterlerse, genellikle oraya giderler. Ancak akış sonsuz olarak kaydırıldığından, kullanıcı en alta ulaşır ulaşmaz daha fazla veri yüklenir ve her seferinde alt bilgiyi görünümden çıkarır.

Linkedin 2012’de sonsuz kaydırma özelliğini sunduğunda, kullanıcılar yeni hikayeler yüklemeden hemen önce bir ekran yakalamayı başardılar.

Sonsuz kaydırma uygulayan siteler, alt bilgiyi yapışkan hale getirerek erişilebilir hale getirmeli veya bağlantıları bir üst veya yan çubuğa yeniden yerleştirmelidir .

Başka bir çözüm, ‘’daha fazla yükle’’ butonunu kullanarak isteğe bağlı olarak içerik yüklemektir. Kullanıcı ‘’daha fazla’’ butonunu tıklayana kadar yeni içerik otomatik olarak yüklenmez. Bu şekilde kullanıcılar, onu kovalamak zorunda kalmadan alt bilginize kolayca ulaşabilirler.

Sayfalandırma

Sayfalandırma, içeriği ayrı sayfalara bölen bir kullanıcı ara birimi modelidir. Sayfanın en altına gider ve sayı satırını görürseniz, bu sayı satırı bir sitenin veya uygulamanın sayfalandırmasıdır.

Artıları

1. İyi Dönüşüm

Sayfalandırma, kullanıcı yalnızca içeriğe göz atmakla kalmayıp, sonuç listesinde belirli bir şey aradığında iyidir. “Kaydırma bir devamdır, tıklama ise bir karardır.” (Joshua Porter)

Sayfalandırmanın faydalarını Google Arama örneği ile ölçebilirsiniz. Bir kullanıcı olarak, kaç tane sonuç sayfasının kontrol edileceğine karar verebilirsiniz.

2. Kontrol Duygusu

Sonsuz kaydırma, sonsuz bir oyun gibidir – ne kadar ileri giderseniz gidin, asla sona eremez. Kullanıcılar, mevcut sonuçların sayısını bildiklerinde, sonsuza kadar kayan bir listeyi araştırmak yerine daha bilinçli bir karar verebilirler. David Kieras’ın İnsan-Bilgisayar Etkileşiminde Psikoloji araştırmasına göre: “Bir son noktaya ulaşmak bir kontrol duygusu sağlar ”. Araştırma ayrıca, kullanıcıların sınırlı ancak yine de alakalı sonuçlara sahip olduklarında, aradıklarının gerçekten orada olup olmadığını kolayca belirleyebildiklerini açıklığa kavuşturuyor.

Ayrıca, kullanıcılar toplam sonuç sayısını gördüklerinde (elbette toplam veri miktarı sonsuz olmadığında), gerçekte aradıklarını bulmanın ne kadar zaman alacağını tahmin edebileceklerdir.

3. Öğe Konumu

Sayfalandırılmış bir arayüze sahip olmak, kullanıcının öğenin zihinsel konumunu tutmasını sağlar. Sayfanın tam sayfa numarasını bilmeyebilirler, ancak kabaca ne olduğunu hatırlayacaklar ve sayfalandırılmış bağlantılar oraya daha kolay ulaşmalarını sağlayacaktır.

Sayfalandırma ile kullanıcılar, bulundukları yere geri dönmek için hangi sayfaya tıklayacaklarını bildikleri için navigasyonun kontrolü altındadır.

Sayfalandırma, e-ticaret siteleri ve uygulamaları için iyidir. Kullanıcılar online alışveriş yaptıklarında kaldıkları yere geri dönebilmek ve alışverişlerine devam edebilmek isterler.

Eksileri

  1. Ekstra İşlemler

Bir sayfalandırmada bir sonraki sayfaya geçmek için, kullanıcının bağlantı hedefini bulması (örneğin “İleri”), fareyi üzerine getirmesi, tıklaması ve yeni sayfanın yüklenmesini beklemesi gerekir.

2. Bir içerik için tıklamak

Buradaki temel sorun, çoğu sitenin kullanıcılara tek bir sayfayla (yani sayfa başına 10-20 öğe) çok sınırlı içerik göstermesidir. Sayfalarınızı yükleme hızından ödün vermeden daha uzun hale getirerek, kullanıcılar sayfa başına daha fazla içerik alacak ve sayfalandırma butınuna çok fazla tıklamak veya dokunmak zorunda kalmayacak.

Sonsuz Kaydırma/Sayfalandırma Ne Zaman Kullanılır?

Sonsuz kaydırmanın etkili olduğu yalnızca birkaç örnek vardır. Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin büyük akışları olan siteler ve uygulamalar (Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram) için en uygunudur. Sayfalandırma ise, kullanıcıların belirli bir şey aradığı hedef odaklı siteler ve uygulamalar için çok uygundur.

İçeriğin türü de tarama yönteminin seçilmesinde rol oynar. Metne karşı daha fazla görseliniz var mı? Google ürünleri bu nokta için iyi bir örnektir. Google Görseller sonsuz kaydırma kullanır çünkü kullanıcılar görüntüleri metinden çok daha hızlı tarayabilir ve işleyebilir. Bir arama sonucunu okumak çok daha uzun sürer. Google Arama sonuçlarının hala daha geleneksel sayfalandırma tekniğini kullanmasının nedeni budur.

Çözüm

Tasarımcılar, birini seçmeden önce sonsuz kaydırma ve sayfalandırmanın artılarını ve eksilerini tartmalıdır. Seçim, ürününüzün türüne ve içeriği nasıl teslim etmek istediğinizin biçimine bağlıdır.

Bize buradan ulaşabilirsiniz

Sizinle tanışmaktan mutluluk duyarız.